DE FRUITIGSTE

De Fruitigste is een imagocampagne in opdracht van de Nederlandse Fruittelers Organisatie om het Nederlands fruit een positieve boost te geven.

Iedereen claimt de fruitigste te zijn: frisdrank, snoepjes, yoghurt. Maar wie zijn werkelijk de fruitigste? Juist, de fruitsector. Tussen alle ‘fruitige’ producten vergeten we soms dat er maar één de fruitigste is. De trots van het Hollands fruit en het feit dat fruittelers écht de fruitigste zijn moet weer naar voren geschoven worden. Daarom vroeg de Nederlandse Fruittelers Organisatie aan Food Cabinet om een imagocampagne te realiseren.

De campagne heeft als doel om heel Nederland meer te vertellen over het Nederlands fruit. Fruittelers willen iedereen laten zien met hoeveel passie, en zorg voor mens en natuur zij een grote variatie aan fruitsoorten telen. Hoe meer we kunnen vertellen over ons fruit en de teelt ervan, hoe meer we hopen en verwachten dat het Nederlands fruit wordt gewaardeerd. Er is zoveel lekkers, en dat allemaal dichtbij verkrijgbaar.

Concept credits: Food Cabinet
Video credits: Roby Kikic

HET KERSDINER - LANCERING

Het startsein aan de campagne werd in juli 2018 gegeven met het Kersdiner. Het Kersdiner vond op 30 juni 2018 plaats onder de hoge bomen van de kersenboomgaard van Theo Vernooy in Cothen. Onder de gasten bevonden zich telers, journalisten en influencers die konden genieten van wat de Nederlandse Fruit Sector te bieden heeft. Van fluweelzachte frambozen tot dieppaarse bramen en zoetsappig kersen. Het Hollandse fruit werd creatief verwerkt in de verschillende gerechten.