CONVERSE - SNEAKERSWOULD

Sneakerswould draait om het Converse gevoel, ze zetten zich af tegen de saaie mensen. Sneakers die gaan een stapje verder, beleven de leukste dingen en zijn net wat rauwer dan de rest. Om dit allemaal duidelijk te maken hebben we een campagne gelanceerd met een OOH takeover, ticket taxi's die de vetste tickets tot concerten weggaven, een online adblocker en hyper relevante abri's door de hele stad!

THE TICKET TAXI

Major Key in deze campagne waren de Ticket Taxi's. Om het publiek echt te activeren hebben we 5 fiat panda's omgetoverd naar Ticket Taxi's. Voorzien van een taxi bordje, rode loper, epische chauffeurs en koud bier, ohh en tickets tot de vetste concerten in de stad!

Gedurende de 4 weken van de campagne reden de taxi's door de stad, je kon de taxi's aanhalen en dan werd je meegenomen naar de poptempel om het concert te gaan bekijken. Gedurende de campagne zijn 450 tickets weggegeven, alleen maar om mensen het converse gevoel mee te geven. 

taxitaxi
taxi2taxi2
taxi4taxi4

INTERACTIVE YOUTUBE

Om online ook voldoende aandacht te krijgen voor de campagne hebben we een interactieve youtube film gemaakt. Hierin krijgt de kijker steeds keuzes voorgelegd, als je het converse sneakerwould gevoel goed kon vinden dan ging je steeds verder in de film. Aan het einde lagen twee tickets op je te wachten voor een concert die avond! 

TEARDOWN POSTERS

Voor het eerst posters gemaakt waarachter nog een posters zit. En hiertussen zitten tickets voor het concert! Als je langs de poster loopt staan er aanwijzingen op om de poster van de muur af te trekken, en dan ben je de eigenaar van twee tickets voor een concert voor die avond!

HYPERRELEVANT OUTDOOR

Voor deze campagne hebben we in een straal van 100 meter rondom bekende poppodia geadverteerd. Allemaal met teksten die betrekking hadden op het bepaalde poppodium. Samen met local hero James Worthy hebben wij de teksten geschreven voor de hyper relevante abri's.

BLOW UP MEDIA

Als de taxi's klaar waren met het uitdelen van de tickets, dan plaatsten we een opblaasbaar billboard op het dak. Zo kon de taxi naar nog meer hyper relevante plekken rijden, parkeren en het billboard opblazen. Zo hebben we impact kunnen maken op plaatsen waar dat helemaal niet mogelijk was. Major Key!

taxi loodstaxi loods

EXTRA CONTENT

In de ticket taxi's maakten de chauffeurs foto's van de gasten, die werden diezelfde avond nog per sms verzonden en zo konden de bezoekers de content gelijk delen via hun eigen kanalen.